Unde sunt amplasate radarele automate în 2025? Poliția Română introduce sistemul e-SIGUR pe A1, A2 și DN2
Începând cu 1 ianuarie, Poliția Română a pus în funcțiune sistemul e-SIGUR, un sistem modern de monitorizare a vitezei pe drumurile naționale și autostrăzi. Primele radare automate au fost instalate pe autostrăzile A1 și A2, precum și pe Drumul Național 2, în județul Vrancea, zone recunoscute pentru riscul ridicat de accidente rutiere.
Cum funcționează sistemul e-SIGUR?
Radarele automate, montate pe trepiede la marginea drumurilor, înregistrează viteza și activitatea șoferilor din zonele monitorizate. Înregistrările sunt transmise în timp real către sistemul e-SIGUR, unde sunt analizate de polițiști desemnați. După identificarea conducătorului auto și confirmarea încălcării legii, sancțiunile sunt emise automat și trimise direct la domiciliul șoferilor.
Acest sistem elimină necesitatea opririi în trafic pentru aplicarea sancțiunilor, accelerând procesul și reducând interacțiunea directă dintre șoferi și autorități.
Zone vizate și planuri de extindere
Deocamdată, radarele automate sunt amplasate în puncte strategice pe A1, A2 și DN2, considerate zone de risc pentru accidente. Poliția Română a anunțat însă că intenționează să extindă sistemul la nivel național în următoarele luni, în funcție de rezultate.
Autoritățile speră ca implementarea acestui sistem să contribuie la reducerea vitezei excesive și la scăderea numărului de accidente grave pe drumurile publice. „Sistemul e-SIGUR reprezintă un pas important spre creșterea siguranței în trafic și asigurarea respectării legislației rutiere”, se arată într-un comunicat al Poliției Române.
Reacții din partea șoferilor
Noile măsuri au stârnit deja controverse în rândul șoferilor. În timp ce unii consideră că această inițiativă este necesară pentru reducerea riscului de accidente, alții critică lipsa unei campanii extinse de informare și posibilitatea erorilor în procesul de sancționare.
Sistemul e-SIGUR marchează o schimbare majoră în modul de aplicare a legislației rutiere în România, poziționându-se ca un instrument modern de monitorizare a traficului.